Pagina's

3 aug 2011

Tranen met tuiten

Met waterige oogjes las ik het. Fancy stopt. Ja het is echt waar. Er komt een einde aan Nederlands bekendste tienermeidenbijbel. De vorige keer vertelde ik al hoeveel ik aan andere bijbel Cosmogirl heb gehad. Dit blad hielp mij samen met Fancy mijn onzekere – wat moet ik in hemelsnaam aan en welke make-up moet ik op- jeugd door. Nu Fancy stopt is er met mijn binnenkort twintigste verjaardag echt een eind aan m’n tienertijd gekomen.

Als tiener kun je sommige dingen onbeschaamd doen. Op een bankje zitten met je vriendinnen, roze kauwgombellen blazen en jongens keuren. Gierend van het lachen alle kleding in H&M passen, en daarna met een leeg tasje de winkel en een chagrijnige verkoopster verlaten. Roze lipgloss opdoen terwijl die stoffige leraar Natuurkunde iets over atoomdeeltjes of iets in die richting uitlegt. En tijdens diezelfde les de Fancy lezen, die verstopt zit tussen je lesboeken.

Ook schrijf je als tiener misschien in een roze schriftje tips/smoesjes op voor als je een erge date hebt en weg wilt. En dan zegt een vriendin: ‘Goh, wat leuk, dat kan zo in Fancy! Daar moet je later echt gaan werken!’.
Je begrijpt, dat meisje met het roze schriftje was ik. Werken bij Fancy was mijn droom. Daar leefde ik een soort van naar toe. Als Fancy redacteur zou ik terecht komen in een team met gezellige vrouwen in hippe kleding, die met hun jeugdige taal de tienermeiden van Nederland elke 2 weken van fijn leesvoer voorzien.

Maar deze droom is vandaag als een roze kauwgombal uit elkaar gespat. Net als ouder worden, hou je het stoppen van Fancy ook niet tegen. Je kunt je er tegen verzetten, maar het gebeurt toch.

Fancy, we will miss you! Lazen jullie hem (vroeger net als ik) ook?

28 opmerkingen:

  1. Stom dat de Fancy stopt :( Ik heb hem nooit echt gelezen, maar ik snap dat het geweldig voor jou was & voor meerdere tienermeiden.
    Je hebt het ontzettend leuk beschreven; voor al de zin '... deze roze kauwgombeldroom is uit elkaar gespat.' vond ik heel toepasselijk! :D
    Ik heb je wel gemist afgelopen maand/weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las de Fancy nooit, maar het is wel altijd jammer als een meiden tijdschrift stopt!
    Ik baalde ook echt flink toen de ELLEgirl stopte, bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaahh echt?! Ik las m vroeger ook altijd. Toch echt een stukje jeugdsentiment he? ;p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las de Fancy heel soms, en vond het ook leuk! Echt jammer dat Fancy stopt.

    Xoxo Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahh, jammer dat ie stopt. Ik las het ook soms..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik las 'em ook en kon niet wachten tot het nieuwe nummer uit was. Jammer dat het stopt al heb ik 'em al tijden niet ingekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik heb net een abbo voor 6 maanden, heb pas 1 nummer gehad .. balen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lees het af en toe. Vind het een leuk blad. Sinds de nieuwe kaft, ben ik hem gaan kopen. Spijtig dat het stop! Hoop dat Cosmogirl door blijft gaan. Dat is echt mijn lievelingsblad, haha.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. echt jammer! kocht hem af en toe! ik vond het ook balen dat de ELLEgirl toen stopte! denk dat er binnenkort vrij weinig tijdschriften meer te koop zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Af en toe las ik de Fancy, Ik vond het erg leuk. Ik wist niet dat ze gingen stoppen, wel jammer!
    Mooi verhaal <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vroeger las ik de Fancy ook ja, maar al een tijdje niet meer... Jammer dat ze stoppen wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De Fancy heb ik nooit echt gelezen, ik was meer van de Tina en later de Cosmogirl! Toch wel jammer dat het stopt, kan me voorstellen dat veel mensen een deel van jeugd verloren zien gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb hem af en toe gelezen, en vond het een erg leuk blad. Maar ik heb zelf een abonnement op cosmogirl, dus ik lig er eerlijk gezegd niet wakker van..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik heb hetzelfde als jou.. Eerst was het de ellegirl waarvoor ik wilde werken (die ging weg) Toen dacht ik: dan maar de Fancy. Toen ik het hoorde was ik echt verdrietig, alle leuke bladen voor jonge meiden verdwijnen en dat is echt verschrikkelijk dus ik ben van plan om dan er maar een zelf een te gaan maken :-) X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. WTF? Fancy STOPT?! NOOOO :(
    Ik lees altijd de CosmoGirl, maar af en toe de Fancy, want die was ook super!
    Wat erg...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt? Ik las hem vroeger ook altijd en vond het echt een leuk tijdschrift!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het wel jammer dat de Fancy stopt! Maar mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de Cosmogirl!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind de Cosmogirl leuker, maar ook las ik soms de Fancy, heel jammer dat 'ie stopt!
    Wel, zoals altijd, heel leuk geschreven! ;)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja, las ik vroeger ook. Ik vind het jammer dat die tijdschriften stoppen. Ellegirl en nu de Fancy. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik las de Fancy echt graag, zo jammer dat het stopt!
    Je kan echt mooie teksten schrijven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. je schrijft echt leuk!
    Ik las eerst ook altijd de fancy, daarna cosmogirl, en nu elle en vogue. :) Maar toch jammer dat ie stopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ooh echtwaar? Ik las het vroeger!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. awh. je schrijft leuk, maar ik las het nooit/lees het nooit.

    ps: ik heb een nieuwe bloglink:

    lijnsfairytaleworld.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb jaren Fancy gelezen. I loved it! Het was ook altijd mijn droom om juist dáár stage te gaan lopen. Dat valt nu in duigen helaas :( Leuke blog heb je trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh... ik lees heel af en toe het blad wel eens en vond het echt een leuk blad.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. jaa, ik las fancy wel eens...niet zo vaak, maar ik vond het een leuk blad! wat jammer dattie stopt...


    http://missfashiondeluxe.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen